HTML

Apróságok

Darabokban

2014.04.16. 20:29 BlackPsenior

Pakolászás-rendrakás közepette rábukkantam néhány, már-már elfeledett dobozra. Ragasztást és festést igénylő műanyag készletek lapulnak bennük. Nagy valószínűséggel a közeli (és távolabbi) jövőben nemigen lesz időm, kedvem, türelmem összerakni őket, kénytelen vagyok így, darabokban bemutatni ezeket az apróságokat.

Kezdem a kisebbekkel.

A Military Wheels nevű, ukrán illetőségű, nevéből is következtethetően elsősorban hadi járműveket előállító modellcég gyártmánya a KDF Wagen Type 60. A kis autó 1:72-es méretarányú, tehát amolyan gyufásdoboznyi. Ez a méretarány a fém készmodellek között nemigen található, az apró harci járművek között elfogadott és elterjedt. Dioráma készítéséhez kiváló alap.

doboz

A második nagy világégés kezdetén a német ipar leállította az éppenhogy sorozatgyártásba kerülő KDF Wagen-ek, mai szóval Bogarak gyártását. Leállította, de csak a polgári használatra szánt járművekét. Áttervezték ugyanis a járműveket és a léghűtéses boxer farmotor hajtotta alvázakra a hadi követelményeknek jobban megfelelő felépítmények kerültek. Sokak számára ismerős a Kübelwagen szögletes formája vagy a Schwimmwagen jellegzetes csónak alakja. Több modellgyártó is szívesen vette fel ezen autók méretarányos kis mását a választékába. Kevesebben tudják, hogy hadi célokra is készültek a civil Bogarak karosszériájával rendelkező változatok. Ilyen pl. a Type 60.

FP

Ezen az archív felvételen maga Ferdinand Porsche pózol egy kísérleti, Type 60 mellett.

typ60

Egy másik példány egy korabeli felvételen.
Ránézésre nem sokban különbözött a polgári célokra gyártott járműtől: a négyhengeres léghűtéses boxermotor 984 cm3 lökettérfogat mellett 24 lóerő teljesítményt adott le. Mai szemmel megmosolyogtató, hogy a 100 km/h végsebességre képes, 50 literes üzemanyagtankkal és mechanikus fékkel rendelkező jármű, amibe 4 személy és kb. 50 kg-nyi csomag fért, hadrendbe került. A lökhárítókat a bevetés előtt mattra fényezték és a fényszórók is kaptak elsötétítő előtétet.

Lássuk hát a modellt!

utmutato1

Az összeállítási segédlet mindössze egy A4-es, félbehajtott lap. Az első oldalon cirill betűs, orosz nyelvű ismertető a járműről. Ezen az oldalon vázolják fel az alkatrészeket is. A negyedik oldal a modell festéséhez ad némi támpontot. A képen egy, a valóságban is létező jármű látható: a japán nagykövetség használta az egyik példányt.

utmutato2

A következő két oldalon az öt lépésből álló összeállítási útmutató. Itt látható a modell szempontjából teljesen lényegtelen metszeti nézet is a járműről. Érdekes, hogy a negyedik lépésben válaszút elé állítják az összeállítót: csukott avagy nyitott motorháztetővel is szerelhető a modell. Az utóbbi azért érdekes, mert motor nem jár a készlethez. Túl sok értelme ezek után nincs a nyitott motorháztetőnek...

alkatreszek


40-45 világos szürke műanyag  és 9 átlátszó műanyag alkatrészből valamint némi matricából áll a készlet. A kis mérethez igen pontos és precíz öntés járt volna. Sajnos erre a gyártó vagy nem volt képes vagy egyszerűen nem törődtek a minőséggel: csapnivaló az alkatrészek kivitelezése. Rengeteg felesleges sorját kell majd leszedni, és számos helyen szükség lesz a hibás öntés miatt a hiányzó műanyag pótlására. Az elfogadhatóan olcsó ár ebben az esetben igen silány minőséggel párosult, kezdő modellezőknek nem ajánlott a termék (a sikerélmény bekövetkeztének kicsiny valószínűsége okán).

01

02

folyt.köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprok.blog.hu/api/trackback/id/tr946040475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása