HTML

Apróságok

Darabokban - III.

2014.04.28. 18:23 BlackPsenior

Maradjunk még egy fejezet erejéig a sorozatban hadászati célokra gyártott bogaraknál. Ígérem, utána már jóval békésebb vizekre evezünk.
A fiam gyűjeményéből való az Italeri olasz modellgyártó cég készlete, amelyikből egy KdF Type 87-et és féltucat harcost tartalmazó diorámát lehet készíteni. Maga a doboz jó nagy méretű, egy A4-es lapnál valamivel nagyobb. Ennek az az oka, hogy a belőle építhető 1:35 méretarányú, kb 10 cm-es jármű meglehetősen sok alkatrészből áll, nem beszélve a katonákról, fegyverekről, kellékekről.

doboz

Mit is kell tudni a járműről?  Ezt a típust már a háborúban, 1941-ben gyártották, 564 darab készült belőle. A KdF Wagen alapjait tervezték át, megtartva a ponyvatetős, kétajtós, perecablakos karosszériát. Maga Ferdinand Porsche irányította a munkát.

porsche

Megmaradt a négyhengeres léghűtéses boxer farmotor, a négysebességes váltó, a bowdenes dobfék. Újdonság viszont az összkerékmeghajtás, a differenciálzár. A terepen könnyebben közlekedő, magas építésű futóművet és speciális gumiabroncsot is kapott az autó. Érdekes módon hátul csak egy ülés található a bal oldalon, így a vezetőn kívül mindössze két személy szállítására volt alkalmas a jármű. A jobb hátsó ülés helyén valószínűleg hadi felszerelést szállítottak. A korabeli terminológia szerint Kommandeurwagen, azaz Parancsnoki kocsi volt a típus elnevezése.

archiv1
Még Budapesten, a Halászbástyán, a Szent István szobor előtt is megfordult közülük legalább egy jármű.

halasz

Aránylag kevés példány élte túl a háborút. Szerencsére ezeket értő kezek energiát és költségeket nem kímélve restaurálták.

terep

Múzeumok büszkesége

muzeum

Az egyik felújított példány csomagterében jól látható, hogy a pótkerék nem a megszokott helyen, elöl, megdöntve helyezkedik el, hanem vízszintesen, az üzemanyagtartály felett. A pótkerék helyét egy tartalék üzemanyagot tartalmazó marmonkanna foglalja el. Valószínűleg a teljesen megtelt csomagtartó az oka annak, hogy hátul mindössze egy személy szállítására volt lehetőség.

csomag

Figyelemre méltó a belső is. Láthatjuk a görgős gázpedált, a terepváltót, némi fegyverzetet ezen a korhűen felújított járművön.

belso1

belso2

Térjünk most vissza az Italeri készletére. Tíz oldalas az összeállítási útmutató.

utmutato2
Az első oldalon egy rövid ismertető olvasható a jármű történetéről, hat nyelven. (A magyar nincs közte...)
A következő oldalon látható az alkatrészválaszték, az azt követő négy oldalon a 12 részes összeállítási útmutató.

utmutato3

Három oldal mutatja be a különböző festési lehetőségeket: 1942-es líbiai Afrika Korps, 1944-es Észak-Olaszország, 1941-es német rendőrségi ill. 1945-47-es a Brit Hadsereg által zsákmányolt és használt fényezési módok közül lehet választani. Jó előre el kell döntenie a modellkészítőnek, hogy melyik lehetőséget választja, hiszen pl. a gumiabroncs is más a sivatagban, a városban vagy a terepen.

cucc1

cucc2

cucc3
A készlet 6 katonát és kellékeiket is tartalmazza, hogy akár egy kis dioráma is építhető legyen. Az interneten fellehető képek szerint volt, akinek ez egészen jól sikerült.

dio1

dio2

Fiam készlete egyelőre a dobozban várja sorsa fordulását.


folyt.köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprok.blog.hu/api/trackback/id/tr796068391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása