HTML

Apróságok

Veterán Transporter

2015.10.23. 13:40 BlackPsenior

Ha szóba kerül a "Veterán Transporter", legtöbbünknek a "mozdonyorrú hippibusz" a T1 ugrik be:

 T1 124

Ez a fejezet nem róla fog szólni...

Soha nem utaztam ilyenben, esélye sincs, hogy birtokoljam egyik példányát. Még egy romos, felújításra váró jármű ára is csillagászati, valószínűleg a jövőben sem engedhetem meg magamnak, hogy vásároljak egyet közülük.

Veterán korba lépett viszont utóda, a T2. Ez a típus sokkal közelebb áll hozzám. Alkalmam volt fiam buszában utazni, szerelgettem néha, egyszer-kétszer vezettem is.

Mostanában újra a figyelem középpontjába került a "terrorista busz", a Vissza a jövőbe című filmtrilógia aktualitása és néhány emlékezetes jelenete kapcsán.

Elővettem hát asztali műtermem és lefényképeztem gyűjteményem néhány darabját. Régi követőimnek ismerős lehet legtöbbjük. Lássuk hát őket nagyság szerinti sorrendben!

Kezdjük a legkisebbekkel. H0, azaz 1:87 méretarányú apróságokról van szó.

H0 187

 Kicsit nagyobbak az Oxford modellgyár 1:76 méretarányú modelljei

Oxford 176

 A Siku 1:55 méretarányú modelljei között egy hasonló méretű Maisto, valamint egy kicsit nagyobb, számomra ismeretlen német gyártó műanyag aprósága.

Siku 155

 Régebbi és újabb Matchboxok (1:64)

MB1 164

Ezek is 1:64-es Matchboxok, de picit módosítgattam őket

MB2

1:43-as modellek

143 1

Haszongépjárművek ugyanebben a méretarányban

143 2

A Csehszlovák Lemezárugyár kb. 1:32-es játékszerei

Lemez 132

A Welly 1:32-es modelljei (Némelyik saját módosítás. Aki megtalálja a módosított járműveket, fizethet egy söröt Pityubácsinak - ha rábukkan)

Welly132

Ugyancsak Welly, de 1:24-es méretarány

124

És jöjjenek a Királyi Méretek! Schuco 1:18

118

Dickie Toys 1:14

dickie 114

 

Szándékosan monoton a beállítás és kontrasztos a kép. Így próbáltam bemutatni a T2 ezer arcát.

2015 október vége felé járunk. Ha valaki véletlenül találkozik a Dokival vagy Martyval, ne feljtse el figyelmeztetni őket, hogy visszatértükkor várja majd őket a múltban egy terroristabusz!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprok.blog.hu/api/trackback/id/tr538014271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása