HTML

Apróságok

Sárga-Fekete Versenyző...

2016.08.08. 18:25 BlackPsenior

... vagy ahogyan a bogarasok körében ismert: GSR 1303, azaz a Gelb-Schwarzer Renner.

 "A Volkswagen 1970-ben egy akkoriban vadonatúj koncepcióval állt elő: szakított a hagyományos, torziós "szekér" futóművel és a McPherson-féle független felfüggesztést kapta a bogár. Az új futómű jelentősen megnövelte az utazási komfortot, amit a lágyabb rugózás biztosított. A megváltozott futómű előnye lett, hogy csaknem kétszeresére növekedett az első csomagtér mérete. Emiatt a karosszéria első szélvédőtől előre elhelyezkedő elemei mind megváltoztak". (Forrás: Nagy Gábor Attila: Volkswagen Bogár című könyve.)

Az 1303-as típus kis szériás (3500 db), egyedi változata volt a GSR. Nevét természetesen a jellegzetes fényezésről és a speciális erőforrásról kapta.

Néhány száraz adat:

- évjárat: 1973

- motor: négyütemű, négyhengeres léghűtéses boxer farmotor (mi más??) , lökettérfogat: 1,6 liter, teljesítmény: 37kW/50lóerő (4000/min ford. szám mellett),  nyomaték 106 Nm 2800/min ford.számon

- Solex-34 PICT-3 karburátor.

- fényezés: VW színkód - sárga: L 13 M, matt fekete: L 41

- kerekek: Jubileum acélfelni, 5 1/2 J x 15 ET 26 - 175/70 HR 15 Pirelli Cinturato gumik

- rendelhető extrák: sport kormánykerék, versenyülések

- az alapfelszereltség ára (1973-ban): 7650 DM

- jellegzetességek: a fényszórókeret és az indexbúra kivételével a krómozás tejes mellőzése, ideértve a díszléceket és a kilincseket is.

 

A Solido nevű francia modellgyártó cég jelentette meg a GSR-t 1:18-as méretarányban, igen elfogadható áron. (Olcsóbban lehetett hozzájutni - postaköltséggel együtt-,  mint pl. itthon egy börzén egy első kategóriás Minichamps vagy Norev 1:43-as modellhez)

Lássuk hát őkelmét:

 doboz

Biztonságos csomagolás, a doboz viszont a gagyi ill. a még éppen elfogadható kategória között helyezkedik el. Nagyon durva a hullámpapír jelenléte és az egyencsomagolás, a típus feltüntetése nélkül. Vegyük is ki gyorsan!!

 Nézzük a műteremben a kötelező jobb első - bal hátsó beállítást.

 JE

BH

Minden a legnagyobb rendben! Felülnézetben megfigyelhetjük a VW1303-asokra jellemző domború, "panoráma" szélvédőt.

felul

Elölnézetben az értő bogaras szemek észrevehetik a lökhárító alatt lapuló rácsot, ami az elöl elhelyezkedő olajhűtőre enged következtetni. Ennek pedig egyenes folyománya a megnövelt motorteljesítmény, ami az extra hűtést igényli.

E

Hátul semmi különleges: "elefánt talp" lámpák, rács a motorháztetőn. Csúnya viszont a kipufogók ábrázolása: egy pici fekete pötty a csövek végén sokat javított volna az összképen.

H

Szépen sikerültek a Jubileum felnik, egyedül talán a szelepsapka hiánya fájó.

 jubi

Sajnos nem nyitható minden alkatrész a modellen, pedig ebben a méretarányban szinte kötelező lenne. Érdemes lett volna megjeleníteni a motorteret és a típusra jellemző, egyedi csomagteret is. Kár értük... (Valószínűleg emelte volna az apróság árát, de a gyűjtők talán szívesen adtak volna egy kicsit többet a részletekért)

 belul

A belső kidolgozás is elfogadható. Láthatjuk a 1303-as egyedi műszerfalát, a sportüléseket. A kormány fura picit: mintha 180 fokkal elfordítva szerelték volna fel a jellegzetes "K" kormányt. Az első kerekek viszont elfordíthatók és a kormány követi mozgásukat.

Az alváz említésre sem méltó, nem is készítettem róla képet.

Menjünk vissza a szabadba, néhány más, kis szériás modell (Jeans Bug, Última Edicón, Oettinger) társaságában.

 harman 1

harman 2

harman 4

negyen 2

negyen 1

Vegyük elő a vörös-cián szemüveget is!

 

3D 1

3D 3

 

3D 6

Azután 1974-ben a Volkswagen a labdarúgó világbajnokság tiszteletére egy újabb, limitált 1303-as, Weltmeister  szériával jött ki, a GSR-hez hasonló fényezéssel. A Minichamps 1:43-as modelljét mutatom. Ez már egy másik kávéház...

WC74

Szólj hozzá!

Puma Buggy

2016.07.03. 08:43 BlackPsenior

Köszönjük, Carlo!

 puma-buggy-03

 

http://aprok.blog.hu/2016/01/01/leghuteses_volkswagenek

Szólj hozzá!

Részletek

2016.06.18. 08:34 BlackPsenior

 

 

Állítólag az ördög a részletekben rejlik. Lássuk hát őkelmét!

A0

B0

C0

D0

E0

F0

H0

G0

 Lépjünk hátrébb és nézzük a részletek után az egészt!

J0

K0 

I0

L0

M0

Elő a vörös-cián szemüveggel!

N0

O0

Itt is köszönöm szépen az ifjabb nemzedéknek az évfordulós ajándékot!!

Szólj hozzá!

Nem is olyan régen...

2016.06.16. 19:35 BlackPsenior

.. egy nem is olyan messzi-messzi (na nem galaxisban, hanem egy) repülőtéren...

... volt egyszer egy népautós találkozó, nevezetesen a Volks&Roll #6, ahol megmutat6ttad, mit is tud a vas!

Jómagam nemigen kínoztam szegény 20. évébe lépő Rozit, viszont elkalandoztam kicsit, remélem nem tiltott területekre.

Készült néhány kép, elhagyatott hangárokról és egy népautóról:

 

SDC19939

SDC19944

SDC19947

SDC19952

 

SDC19956

 

SDC19964

 

SDC19970

 

Újabb apróságokról hamarosan...

Szólj hozzá!

Agymenés

2016.01.01. 13:32 BlackPsenior

 

Ha egy baráti társaságban véletlenül a léghűtéses Volkswagenek kerülnek szóba, valószínűleg mindenkinek a Nagy Hármas: a Bogár és a két veterán Transporter jut az eszébe:

bugbus2.jpg

Természetes, hiszen még ma is látni az utakon őket - sajnos egyre kevesebbet, pedig igen nagy sorozatban gyártották őket...

Képzeletbeli társaságunk ennél tovább megy. Rögtön megemlíti valaki a Buggyt és a Baját. A többiek persze lehurrogják, hiszen ezek valóban VW alapra épültek, de messze nem gyári járművek, inkább egyedi átalakítások, ráadásul kis szériában készültek.

Aztán más a homlokára csap és megemlíti, hogy emlékszik a régmúltból valami léghűtéses VW-re, ami nem annyira gömbölyded, hanem inkább szögletes volt. Fel-fel bukkantak a hazai utakon is. Háromféle változatban tűntek fel: lépcsőshátú, kombi és csapott. Hát persze, hogy a Typ3-ról van szó!

typ3.jpg

Szisszen a sör, folytatódik a játék. Beindul a társaság agya. Röpködnek a nevek: Fridolin (haszonjármű, ami erősen emlékeztet a Typ3-ra), Karman Ghia (a luxusVolkswagen), a Kübel. Ez utóbbit felhördülés követi, hiszen a Typ181 csak nyomokban emlékeztet a háborús Vödörkocsira. A tengeren túl "The Thing" - magyarul mondjuk "Az Izé" néven emlegették a járművet.

fridokar.jpg


Elhangzik aztán a Matador név is, de ezt is leszavazzák. Igaz, hogy a VW támogatásával, hozzájárulásával és engedélyével használták a sorozatban gyártott haszonjárművek a léghűtéses boxer erőforrást, de hát nem VW-ről van szó. Mindenesetre a társaság nem veti el teljesen, még átgondolják a dolgot.

Később említi valaki, hogy egy régi rajzáson, talán az autópiacin látott egy VW-t, amit léghűtéses boxer farmotor hajtott. Még arra is emlékszik, hogy valami narancsszínű, roppant szőrös belvilága volt. A többiek helyeselnek: valóban megjelent ott egy Brasilia, "picit" módosítva. Lényeg, hogy valóban gyári, léghűtéses VW.

brasilia.jpg

(a HotWheels lecserélhetné ezeket a kerekeket... )

Ennek kapcsán rögtön eszébe jut másvalakinek, hogy készült négyajtós, akár taxinak is használható, a Brasiliára hasonlító  léghűtéses VW, jelesül a 411. (Vagy inkább a Brasilia hasonlít elöl a 411-re és hátul a Typ3-ra???)

411.jpg

Ekkor áll elő valaki a legnagyobb meglepetéssel:

puma1.jpg

puma2.jpg

puma3.jpg

puma5.jpg

puma7.jpg

puma6.jpg


Mi ez? Porsche? Opel? Lamborghini? Nem, Puma!!

pumalvaz.jpg

(A NEO modellgyár 1:43-as apróságáról van szó. A gyártót már megismerhettük a Baja kapcsán)

puma4.jpg

Rövid kutakodás az interneten és az eredmény: Brazíliában VW alapra épített. 1968 és 1992 között több, mint 20 ezres sorozatban gyártott sportautó.

puma4a.jpg

Egy bogártalálkozó résztvevője Sao Pauloban:

puma5a.jpg

Érdemes megnézni ezt a videót is:


Főbb paraméterei: 4 hengeres léghűtéses VW boxer farmotor, 1584 cm3 lökettérfogat, 90 LE, Solex ikerkarburátor, 12V-os rendszer, 4 sebességes váltó, olasz formatervezésű üvegszálas karosszéria, hidraulikus fékek (elöl tárcsa, hátul dob), 750 kg saját tömeg, 182 km/h csúcssebesség.

motor.jpg

Ha a Pumát elfogadjuk VW-nek, akkor a Matador is az! 

 

 

Óriási köszönet az ifjúságnak a meglepetésért!!

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Rozi 20

2015.12.27. 16:30 BlackPsenior

Idei utolsó bejegyzésem meglehetősen személyes hangulatú lesz. 20 éves lett az autóm, a Rozi. A forgalmi szerint 1996. februárjában helyezték üzembe, tehát elképzelhető, hogy valamikor '95 végén gördült le a szalagról.

A városi legenda szerint akkoriban egy kereskedő egy tucatnyi VW 1600i-t hozott be az országba, némelyikkel találkoztam is. Az autó a Rozi nevet a színe után kapta: már nem is emlékszem, hogy ki mondta először, hogy olyan a színe, mint a rózsabogáré. RózsaBogár, tehát Rozi... Előélete: Mexico-Puebla, Tatabánya, Mosonmagyaróvár, Pécs, azután Budapest. (Nem valószínű, hogy tovább fog költözni)

Elmúlt 20 év, következzen 20 kép!

Az első közös felvétel: Pécs, 2009. május 14, fél órával a vásárlás után.

09-05-pecs-elso.JPG

 

Az első találkozó: Tököl, 2009. június09-06-tokol.jpg

Népautós Szilveszter, 2009.

09-12-nepauto.JPG

Megtiszteltető, a legfiatalabb résztvevő minőségében kitüntetett helyen, a Westend tetején. 2010. április, Tavaszi Rajzás

10-04-rajzas.JPG

Kedvenc találkozónk, Tatabánya, 2010. szeptember. (I. Sanyi barátom egy fényképpel bizonyította, hogy már a második tatabányai találkozón, 1996-ban is jelen volt az autó. Sajnos nem találom sehol a képet...)

 10-09-tatabanya.jpg

 2010. októbere, kirándulás. Balatonlelle...

10-10-balatonlelle.JPG

... Kehidakustány...

10-10-kehidakustany.JPG

...Kehida közelében

10-10-kehida_2.JPG

Nagymaros, Királykút.  2010. október vége

10-10-nagymaros.JPG

Villány, pincesor. 2010. november

10-11-villany_2.jpg

Nagymaros, Királykút.  2011. január 1.

11-01-nagymaros.JPG

Egy kortárssal. Lehet, hogy ugyanazon a hajón szelték át az óceánt? Tavaszi Rajzás, Hungaroring, 2011. április.

11-04-rajzas.JPG

Szigetbecse, André Kertész múzeum. 2011. július

11-07-rackeve.JPG

Siroki vár, 2011. július

11-07-sirok.JPG

Szilvásvárad, 2011. július

11-07-szilvasvarad.JPG

Kiskunhalas, 2012.április

12-04-kiskunhalas.jpg

Városligeti tó, Tavaszi Rajzás, jelmezverseny. 2012. május

12-05-rajzas.jpg

Orfű, egy nagyon fontos családi esemény alkalmával. 2012. szeptember. 

12-09-orfu.JPG

Nemcsak kortárs, inkább ikertestvér. Premier Outlet, Beetle City, Biatorbágy, 2013. április

13-04-rajzas.JPG

 Rozi és apró mása, 2015.

ketrozi.jpg

 

MINDEN KEDVES OLVASÓMNAK

MÉG A 2015-ÖS ÉVNÉL IS BOLDOGABB

2016-OT KÍVÁNOK!

 

Lapzárta előtt, az utolsó percekben érkezett három archív felvétel. 20 képet ígértem, ez a három többlet csak ráadás.

I.Sanyi barátom megtalálta és elküldte az elveszettnek hitt képeket.

Tatabánya, II. Bogártalálkozó, 1996.

96tatabanya_1.jpg

96tatabanya_2.jpg

 

B. Sanyi barátom 1997-ben fényképezte, az Agárdi Bogártalálkozón. Rozi erős takarásban, de a rendszám kivehető..

97-agard.jpg

 Hálás köszönet Sanyiknak a régi képekért!!

 

Szólj hozzá!

Évforduló

2015.12.08. 20:32 BlackPsenior

Újabb évforduló, újabb meglepetés, ismét családi összefogással.

Nem lövöm le a poént, ha azzal kezdem, ami legbelül volt a dobozban:

lap.jpg

Amolyan hagyományos méretű képeslap-féleség.

Kívülről így néz ki az a bizonyos doboz:

03.jpg

05.jpg

 Úgy tervezem, hogy a monitorom előtti szirszarjaim ebben lesznek majd.

Kinyitva:

04.jpg

 A busz kb. 1:43 méretarányú, a bogár kicsit nagyobb

02.jpg

Hülye helyen vannak az antennáik.

01.jpg

Súlyos darabok, a kerekek sem forognak. A kidolgozás, az arányok megfelelőek, a színezés érdekes.

Tökéletes ünnepi ajándék, ezúton is köszönöm szépen!!

06.jpg

 

mikikicsi.jpg

 

        BÉKÉS, BOLDOG ÜNNEPEKET KÍVÁNOK

           MINDEN KEDVES OLVASÓMNAK!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Veterán Transporter

2015.10.23. 13:40 BlackPsenior

Ha szóba kerül a "Veterán Transporter", legtöbbünknek a "mozdonyorrú hippibusz" a T1 ugrik be:

 T1 124

Ez a fejezet nem róla fog szólni...

Soha nem utaztam ilyenben, esélye sincs, hogy birtokoljam egyik példányát. Még egy romos, felújításra váró jármű ára is csillagászati, valószínűleg a jövőben sem engedhetem meg magamnak, hogy vásároljak egyet közülük.

Veterán korba lépett viszont utóda, a T2. Ez a típus sokkal közelebb áll hozzám. Alkalmam volt fiam buszában utazni, szerelgettem néha, egyszer-kétszer vezettem is.

Mostanában újra a figyelem középpontjába került a "terrorista busz", a Vissza a jövőbe című filmtrilógia aktualitása és néhány emlékezetes jelenete kapcsán.

Elővettem hát asztali műtermem és lefényképeztem gyűjteményem néhány darabját. Régi követőimnek ismerős lehet legtöbbjük. Lássuk hát őket nagyság szerinti sorrendben!

Kezdjük a legkisebbekkel. H0, azaz 1:87 méretarányú apróságokról van szó.

H0 187

 Kicsit nagyobbak az Oxford modellgyár 1:76 méretarányú modelljei

Oxford 176

 A Siku 1:55 méretarányú modelljei között egy hasonló méretű Maisto, valamint egy kicsit nagyobb, számomra ismeretlen német gyártó műanyag aprósága.

Siku 155

 Régebbi és újabb Matchboxok (1:64)

MB1 164

Ezek is 1:64-es Matchboxok, de picit módosítgattam őket

MB2

1:43-as modellek

143 1

Haszongépjárművek ugyanebben a méretarányban

143 2

A Csehszlovák Lemezárugyár kb. 1:32-es játékszerei

Lemez 132

A Welly 1:32-es modelljei (Némelyik saját módosítás. Aki megtalálja a módosított járműveket, fizethet egy söröt Pityubácsinak - ha rábukkan)

Welly132

Ugyancsak Welly, de 1:24-es méretarány

124

És jöjjenek a Királyi Méretek! Schuco 1:18

118

Dickie Toys 1:14

dickie 114

 

Szándékosan monoton a beállítás és kontrasztos a kép. Így próbáltam bemutatni a T2 ezer arcát.

2015 október vége felé járunk. Ha valaki véletlenül találkozik a Dokival vagy Martyval, ne feljtse el figyelmeztetni őket, hogy visszatértükkor várja majd őket a múltban egy terroristabusz!

Szólj hozzá!

Etűd

2015.06.23. 21:00 BlackPsenior

Volt egy kis időm, játszottam és próbálgattam az új stúdiómat. Régi olvasóim már jól ismerik ezeket az 1:18-as méretarányú apróságaimat, így szöveg nincs hozzájuk. A most idetévedőknek ajánlom az archívumot, ahol részletesen bemutattam már ezeket a modelleket.

Sok kép következik, én szóltam!

 

perec-1

perec-2

perec-3

oval-1

oval-2

oval-motor

adac-1

Na ezt az antennaerdőt kivételesen 3D-ben is érdemes megnézni!

adac-3d-2

adac-2

adac-3

adac-4

adac-motor

1302

1302-1

1302-2

1302-motor

jeans-1

jeans-2

jeans-3

jeans-motor

oettinger-1

oettinger-2

oettinger-3

ultima-1

ultima-2

ultima-3

ultima-motor

zebra1

zebra2

zebra-motor

 

A nyers képeken csak minimális módosításokat követtem el: a képkivágásokon változtattam és a blog igényeihez átméreteztem őket.

Legközelebb egy másik méretarány következik...

 

Szólj hozzá!

Térben

2015.06.12. 08:27 BlackPsenior

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából

A sztereoszkópia olyan képalkotási módszereket foglal egybe, mely segítségével egy képben a térlátás illúziója kelthető. A térlátás mindennapi szinten úgy valósul meg, hogy a szemeink által észlelt két, enyhén eltolt képet agyunk valós időben feldolgozza és egybe teszi (lásd sztereopszis). Ha tehát két, enyhén eltolt pontból készített képet bemutatunk külön-külön a megfelelő szemnek, kialakul egy virtuális mélységérzet.

Már zsenge ifjú koromban is szívesen nézegettem térhatású képeket. Talán többen emlékeznek a kétlencsés, távcsőre hajazó dianézőre, amibe a forgótáras fegyverekhez hasonlóan kör alakú muníciót lehetett tölteni.
Ezeken a korongokon leginkább városképek, csendéletek és báb-mesefigurák fényképei voltak láthatók.

dia

Meglehetősen kényelmetlen szerkezet, eléggé szegényes képválasztékkal. El kell ismerni, hogy a látvány viszont igen meggyőző volt.

Egy fokkal kényelmesebb volt a dianéző nélkül is élvezhető, úgynevezett lentikuláris technikával készült térhatású kép. Bélyeg, képeslap formájában lehetett hozzájuk jutni.
A módszer és az elv az akkoriban népszerű "kacsintgatós" pénztárcákéhoz hasonló: a két (vagy több) képet függőleges irányban keskeny sávokra bontják, ezeket váltva egymás mellé másolják, majd a képek fölött rögzített sűrű, függőleges, félhenger alakú lencsesor biztosítja, hogy más-más kép jusson a megfigyelő két szemébe. Sajnos az ilyen technikával készült képeket elektronikusan nem lehet továbbítani. Higgye el a nyájas olvasó, hogy elismerésre méltó jó eredményt lehet ezzel az eljárással elérni. Amatőr körülmények között sajnos messze nem elfogadható az eredmény, személyes tapasztalataim is bizonyítják.

Egy újabb lehetőség a térbeli ábrázolásra az ún. anaglif technikával készült képek. Ezek megtekintéséhez elengedhetetlen egy speciális szemüveg, ami biztosítja, hogy a két különböző kép a megfigyelő megfelelő szemébe jusson. Legelterjedtebb a vörös-cián összeállítás, ahol is a bal szem elé egy vörös, a jobb szem elé pedig egy cián színű szűrőt helyezünk el.
A két szembe szánt képeken némi színmódosítást kell végrehajtani, majd a két képet egymásra másolni.
Jómagam legelőször egy ábrázoló geometria tankönyvben találkoztam ezzel az eljárással. Roppant szemléletesen mutatták be a különböző térbeli testeket, áthatásokat. Valami ezekhez hasonló képekre emlékszem a régi időkből:

(Kéretik elővenni a reményeim szerint már sokszor használt vörös-cián szemüvegeket. Itt jegyzem meg, hogy ez a fejezet elsősorban ezekkel az eszközökkel élvezhető igazán. Tudom, hogy sokan nem kedvelik ezt az eljárást, szédülnek tőle. Nekik nem ajánlom a további nézelődést és igen fájó szívvel búcsúzom el tőlük. A mai kalandra vállalkozóknak pedig köszönöm a további érdeklődést és felhívom a szíves figyelmüket, hogy az eddig megszokottakhoz képest jelentősen több képpel fognak találkozni.)

Visszatérve: annak idején hasonló képeket láthattam az említett könyvekben

kocka1

kocka2

Magam is megkíséreltem hasonló egyszerű képeket előállítani, sajnos inkább kevesebb, mint több sikerrel.
Újabban ilyen lenyűgöző szabadkézi rajzok is készülnek ezzel az eljárással.

rajz2

Természetesen nem csak rajzok, hanem fényképek is alkalmasak az anaglif technikához. "Mindössze" két, egymáshoz képest eltolt fénykép és azok utólagos színkorrekciója szükséges, hogy a szemüveg segítségével az agyunk térbeli képet alkosson.
Már a digaitalizáció előtt, a filmes korban is gyártottak kétlencsés, térhatású képek készítésére alkalmas gépeket. Valószínűleg ilyen, ehhez hasonló szerkezetekkel készültek az imént emlegetett "forgótáras" felvételek.

sztereo fényképezőgép
Óriási előnye a kétlencsés fényképezőgépnek, hogy ugyanabban a pillanatban készül a két kép. Lehetőség van tehát a természetben, akár mozgó témáról is térhatású pillanatfelvételt készíteni. Egy felrebbenő galambcsapat például igen látványos tud lenni. Hátrányuk is van a kétlencsés gépeknek: állandó a távolság a két lencse között.Tapasztalatom szerint nem minden esetben ez a szemtávolság a legkedvezőbb. Nagyon közeli ill. igen távoli tárgyak fényképezésekor jobb eredményt hozhat a lencsék közötti kisebb ill. nagyobb távolság.
Nem feltétlenül elengedhetetlen ilyen speciális, kétlencsés gép a térhatású képek készítéséhez. Ha egy hagyományos, egyszerű fényképezőgéppel készítünk két (vagy több) egymáshoz képest eltolt képet, hasonló eredményt érhetünk el. A mai, digitális világban bátran készíthető egy csomó kép és bőven van lehetőség az utómunkálatokra-válogatásokra is. Jómagam készítettem is néhány ilyen térhatású képet az apróságaimról. Ők több, régebbi fejezetben is láthatóak.
Ezeket az apróságokat nyugodt, műtermi körülmények között fényképeztem. Az állványra helyezett, speciális csúszószerkezet biztosította az oldalirányú eltolást. (Óriási köszönet ezért Attila barátomnak!!)
Teljesen más dolog a szabadtéri fényképezés. Itt nincs mód az ismétlésre, kísérletezésre. Meg kell ragadni a megfelelő pillanatot (pillanatokat), az elfogadható térhatású képek készítéséhez.
Témaválasztás, megfelelő időjárási viszonyok (fények, szélcsend, stb) türelem és nyugalom kell a sikerhez.

Egy elrettenő példa a témaválasztáshoz.
Bármennyire is csábító egy virágzó rózsabokor fényképezése, sajnos anaglif technológiával igen zavaró. A vörös rózsák a szemlélő pillanatnyi állapotától függően hol vörösek, hol feketék.

rozsacol

Ugyanez a kép szürke-árnyalatban

rozsagray

A térhatás elfogadható, de sajnos a lényeg elvész.

Tapasztalatom szerint ökölszabály: vörös szín nem lehet a képen!!
Lássunk akkor néhány képet, ahol figyeltem a fentiekre.

Tűztövis. A termése vérvörös bogyófürt, ami sajnos alkalmatlan ezzel az eljárással a megörökítésre. A virágzat viszont tökéletes!

tuztov1

tuztov2

tuztov3

Jázmin. Nagyon rövid ideig lehet élvezni igen intenzív illatú virágzatát.Sajnos a tetvek nagyon szeretik a friss hajtásait.


jazmin1

jazmin2

Különdíj azoknak, akik megnevezik a lenti képen látható növényt: saját kézzel írt, személyre szóló dedikálással készült e-mail!


kap
Néhány ismerős háttér, amin modellek szerepeltek. Ezúttal nem apróságok parkolnak a garázs előtt.

modell1


rozi1

rozi2

rozi4

rozi3

És most néhány, állvány nélkül, szabad kézből készült kép.

Vajda
Budapest,  Városliget

Tettye
Pécs: Tettye

Zsolnai
Pécs: Zsolnay negyed

nyir
Nyíregyháza: állatkert

Manapság aktív, polárszűrős szemüvegekkel lehet színhelyesen csodálni a mozikban és otthon a tévékben a nagyfelbontású 3D-s műsorokat. Ez már (még) nem az én világom...

A fenti képek nagyobb felbontásban itt tekinthetők meg:

http://indafoto.hu/blackpsenior/3d

Szólj hozzá!