HTML

Apróságok

Agymenés

2016.01.01. 13:32 BlackPsenior

 

Ha egy baráti társaságban véletlenül a léghűtéses Volkswagenek kerülnek szóba, valószínűleg mindenkinek a Nagy Hármas: a Bogár és a két veterán Transporter jut az eszébe:

bugbus2.jpg

Természetes, hiszen még ma is látni az utakon őket - sajnos egyre kevesebbet, pedig igen nagy sorozatban gyártották őket...

Képzeletbeli társaságunk ennél tovább megy. Rögtön megemlíti valaki a Buggyt és a Baját. A többiek persze lehurrogják, hiszen ezek valóban VW alapra épültek, de messze nem gyári járművek, inkább egyedi átalakítások, ráadásul kis szériában készültek.

Aztán más a homlokára csap és megemlíti, hogy emlékszik a régmúltból valami léghűtéses VW-re, ami nem annyira gömbölyded, hanem inkább szögletes volt. Fel-fel bukkantak a hazai utakon is. Háromféle változatban tűntek fel: lépcsőshátú, kombi és csapott. Hát persze, hogy a Typ3-ról van szó!

typ3.jpg

Szisszen a sör, folytatódik a játék. Beindul a társaság agya. Röpködnek a nevek: Fridolin (haszonjármű, ami erősen emlékeztet a Typ3-ra), Karman Ghia (a luxusVolkswagen), a Kübel. Ez utóbbit felhördülés követi, hiszen a Typ181 csak nyomokban emlékeztet a háborús Vödörkocsira. A tengeren túl "The Thing" - magyarul mondjuk "Az Izé" néven emlegették a járművet.

fridokar.jpg


Elhangzik aztán a Matador név is, de ezt is leszavazzák. Igaz, hogy a VW támogatásával, hozzájárulásával és engedélyével használták a sorozatban gyártott haszonjárművek a léghűtéses boxer erőforrást, de hát nem VW-ről van szó. Mindenesetre a társaság nem veti el teljesen, még átgondolják a dolgot.

Később említi valaki, hogy egy régi rajzáson, talán az autópiacin látott egy VW-t, amit léghűtéses boxer farmotor hajtott. Még arra is emlékszik, hogy valami narancsszínű, roppant szőrös belvilága volt. A többiek helyeselnek: valóban megjelent ott egy Brasilia, "picit" módosítva. Lényeg, hogy valóban gyári, léghűtéses VW.

brasilia.jpg

(a HotWheels lecserélhetné ezeket a kerekeket... )

Ennek kapcsán rögtön eszébe jut másvalakinek, hogy készült négyajtós, akár taxinak is használható, a Brasiliára hasonlító  léghűtéses VW, jelesül a 411. (Vagy inkább a Brasilia hasonlít elöl a 411-re és hátul a Typ3-ra???)

411.jpg

Ekkor áll elő valaki a legnagyobb meglepetéssel:

puma1.jpg

puma2.jpg

puma3.jpg

puma5.jpg

puma7.jpg

puma6.jpg


Mi ez? Porsche? Opel? Lamborghini? Nem, Puma!!

pumalvaz.jpg

(A NEO modellgyár 1:43-as apróságáról van szó. A gyártót már megismerhettük a Baja kapcsán)

puma4.jpg

Rövid kutakodás az interneten és az eredmény: Brazíliában VW alapra épített. 1968 és 1992 között több, mint 20 ezres sorozatban gyártott sportautó.

puma4a.jpg

Egy bogártalálkozó résztvevője Sao Pauloban:

puma5a.jpg

Érdemes megnézni ezt a videót is:


Főbb paraméterei: 4 hengeres léghűtéses VW boxer farmotor, 1584 cm3 lökettérfogat, 90 LE, Solex ikerkarburátor, 12V-os rendszer, 4 sebességes váltó, olasz formatervezésű üvegszálas karosszéria, hidraulikus fékek (elöl tárcsa, hátul dob), 750 kg saját tömeg, 182 km/h csúcssebesség.

motor.jpg

Ha a Pumát elfogadjuk VW-nek, akkor a Matador is az! 

 

 

Óriási köszönet az ifjúságnak a meglepetésért!!

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprok.blog.hu/api/trackback/id/tr758207020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása