Ha van taxizásra abszolút alkalmatlan jármű, az a VW Bogár. Két ajtó, tágasnak a legjobb indulattal sem nevezhető beltér, nagyméretű és jól kihasználható csomagtartó teljes hiánya.
És mégis: az interneten pár másodperc alatt az ehhez hasonló képek tucatjait találhatja az ügyes és célratörő szörföző:
Sajnos kihalófélben van a rovarok ezen faja, hiszen Mexikóban gyártották és használták bérautomobilozás céljára a legtöbb bádog-kitinpáncélost. Az ottani érvényben lévő törvények szerint 10 évnél öregebb járművekkel nem szabad taxizni és mint sokan tudjuk: 2003-ban készült az Utolsó Bogár.
Természetes, hogy a modellgyártók fantáziáját is megmozgatta a jellegzetes fényezésű és formájú taxi.
Hozzáértők szerint a képen jobb oldalt látható Matchbox ritkább és értékesebb a hátsó kerék előtt látható fehér matrica miatt. Biztosan úgy van, én nem értek hozzá.
A Hero-City sorozatban jelentette meg a gyártó.
A Minichamps 1:43-as méretarányban ábrázolta ezt a járművet, a fehér matrica mellőzésével. (Pedig, ha tudták volna, hogy úgy értékesebb...)
A képen ugyan nem látszik jól, de az anyósülés hiányzik. A modell mintájául választott mexikói taxik ugyanis így készültek: könnyebben lehetett beszállni és némi csomagot is el lehetett helyezni az utastérben.
Limai illetőségű bérautó, szintén 1:43-as méretarányban.
Egymás mellett a valóságban együtt nemigen látható két dél-amerikai taxi.
A Matchbox is ábrázolt sárga színű bogártaxit...
...meg fehéret is.
A Maisto ezt nem gondolhatta komolyan. Ültetett topchop ovál taxi. Na persze....
Gyufásdoboznyi droszt
Kevesen tudják, hogy a 411-es Volkswagent is léghűtéses boxer farmotor hajtja.
Taxizásra alkalmasabb, mint nagypéldányszámú márkatársa: négy ajtóval és nagyméretű csomagtartóval bír:
Hasonlítsuk össze a Minichamps 1:43-as modelljeit egymással.
Úgy tűnik, nemcsak az én fantáziámat mozgatta meg a számítógép egere és a Bogár közti hasonlóság.
lásd: http://picivw.blog.hu/2011/02/10/atalakitas_2_resz_1#more2652281
Figyelem! A következő képek termékmegjelenítést tartalmazhatnak. Ezennel kijelentem, hogy a képeken esetleg felfedezhető gyártókkal az égvilágon semmiféle kapcsolatom a termékeik használatán kívül nincs. Nem is szeretném ezeket semmiféle módon minősíteni.
Míg jómagam a kipufogó helyén vezettem ki az egér vezetékét és a két hátsó lámpa volt az egér két gombja, a profi gyártó fordított egyet a Bogáron: a csomagtartó két oldala az egérgomb és a vezeték elöl jön ki a kisautóból. Van még egy egérgörgő is a bogáron: a csomagtartó díszléce szolgál erre a célra. Külön szolgáltatás, hogy a Bogár fényszórói és féklámpái működés közben világítanak.
Úgy gondolom egyértelmű, hogy ezt a fejezetet a Bogártaxi-egér segítségével szerkesztettem.
Nem nehéz kitalálni melyik az egérbogár és melyik a modell.