HTML

Apróságok

Rometsch

2019.09.22. 11:20 BlackPsenior

Az 1920-as évektől egészen az 1960-as évek elejéig virágzott az autóipar egy igen különleges ága, az egyedi és kisszériás karosszéria tervezés és gyártás.

Friedrich Rometsch 1924-ban Berlinben alapított egy társaságot, amely gyári, "csupasz" alváz-motor elemekre épített karosszériákat.
A háború alatt tábori konyhákat gyártottak, a későbbi békeévekben taxikat és szállító eszközöket készítettek, leginkább Opel alvázra.
Johannes Beeskow formatervező 1950-ben tervezett egy négyajtós, elsősorban taxinak szánt szedánt a Rometsch cégnek, ezúttal VW Bogár alvázra. A tengelytávot megnövelték 27 cm-rel, "öngyilkos" hátsó ajtókat építettek be. Sajnos a Bogár harmonikus formáját sikerült teljesen elrontani.
Nem csoda, hogy nem volt túl népszerű a termék, alig néhány példány készült belőlük.
Az egyik a wolfsburgi Volkswagen múzeumban látható.

 Taxi

Valljuk be, nem túl szép látvány. A múzeumi darabon kívül fennmaradt még néhány példány, szépen restaurálták őket.
A találkozókon is fel-fel bukkan egy-egy néha belőlük.

 

treffen

 Egy pillanat! Mi az ott a háttérben? Hát egy Rometsch Lawrence, amit 1957-ben tervezett Bert Lawrence formatervező (amerikai stílustrendeknek megfelelően), szintén Bogár alapokra.

Szerencsére a MATRIX nevű, elsősorban old timerekre specializálódott modellgyártó figyelmét is felkeltette a jármű, 1:43-as méretarányban ábrázolták.

 

doboz

 Lásuk kicsit közelebbről az apróságot:

 

be

 

 

bh

 

 

e

 

 

h

 

f

 

b

1961-ig gyártották ezeket a kis szériás, sportautónak kinéző, de Bogár lelkű járműveket. Évente 15-17 példány készült belőlük.
A berlini fal felépítése vetett véget a cég működésének: az alkalmazottak nagy száma Kelet-Berlinben ragadt.

A Volkswagen egyébként Heinrich Nordhoff vezérigazgató utasítására leállította az alváz-motor kombináció értékesítését. Új, nagyszabású tervei voltak, de ez már egy másik történet...

 

karman

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprok.blog.hu/api/trackback/id/tr9215157712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása