HTML

Apróságok

DeAgostini

2019.09.29. 11:48 BlackPsenior

 

A DeAgostini kiadó modellautóival elsősorban az újságosoknál találkozhat a gyűjtő.
Fém-műanyag vitrinmodellekről és nem játékszerekről van szó. Vitrinmodellek, mert a gyári csomagolás éppen csak elfogadható.
Elismerésre méltó. hogy minden modellhez mellékelnek egy rövid, A4-es formátumú, az adott járművet ismertető füzetet, ami tulajdonképpen a bliszter alapja.
Tematikus sorozatokban forgalmazzák a modelleket: "Régi idők legendás autói", "Legendás buszok a múltból", "Kispolszki kit", "Szocialista autók", stb.
A modellek többnyire 1:43-as, 1:72-es ill. elvétve 1:8 méretarányúak (ez utóbbi a részletekben árult, összeszerelést igénylő kit). A sorozatokat elő is lehet fizetni, ilyen esetben ajándékok (póló, bögre, poszter, vitrin, stb) is járnak a modellekhez.
Az üzletpolitikáról és az árképzésről inkább nem ejtenék szót...
A modellek kidolgozása megfelelő, nyíló alkatrészek nincsenek.
A legutóbbi, "legendás buszok" sorozat indító modellje egy Ikarus 260-as, 1:72-es méretarányban, roppant kedvező bevezető áron.
Nem tervezem a sorozat többi számát megvásárolni. A jutányos ár mellett a fő motivációm az volt a vásárlásra, hogy sokat utaztam ilyen buszokon, néhány példányuk ma is forgalomban van.
Ez a második Ikarus a gyűjteményemben. 1:72-es méretarányban a farmotoros Ikarus 66-ot már bemutattam:

https://aprok.blog.hu/2013/01/05/_faros_ikarus

Az Ikarus 260 modelljéhez mellékelt füzet ismerteti magát a járművet, a típus nemzetközi sikereit valamint a gyár történetét.
Miután "A kiadó engedélye nélkül tilos a lap egészét vagy bármely részletét lemásolni", kénytelen voltam a Wikipédia cikkét idézni:

"Az Ikarus 260 az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár legsikeresebb, illetve világszerte is ismert és használt elővárosi-városi szóló busza. A 200-as buszcsaládot Bálint György főkonstruktőr, Oszetzky Károly, Mádi Jenő és Varga Papp József vezető tervezők és Finta László formatervező 1966-os tervei alapján építették. A 260-as típusának első prototípusát 1971-ben mutatták be, sorozatgyártása már 1972-ben megkezdődött, és egészen 2002-ig tartott. Összesen 72 547 darab 260-as busz gördült ki az Ikarus mátyásföldi és székesfehérvári gyárából.

Sikerét jelzi, hogy a világ nagy részére eljutott, legnagyobb számban a Szovjetunió és az NDK vásárolt a buszokból, de Lengyelországba, Törökországba is számos darab került, illetve vásárolt többek között Venezuela, Madagaszkár, Szíria, Tajvan és Izland is, napjainkban pedig számos helyen korhű felújítás után nosztalgiabuszként tartják."

Néhány száraz műszaki adat:

Rába-MAN D2156 HM6U hathengeres, 10 349 cm3-es négyütemű dízel motor
193 LE (140 kW) 2100 ford/perc
automata sebességváltó, légrugós felfüggesztés, hidraulikus kormányrásegítő, kétkörös légfék, dobfékekkel
24 V, 2db 180 Ah akku
saját tömeg 9000 kg, terhelhetőség 7000 kg
max.seb 80 km/h, fogyasztás 35l/100 km

Lássuk hát közelebbről az apróságot!

 

konyv

 

je

 

e

 

be

 

jh

 

bh

 

j

A busz egyik példányát hamarosan 3 és fél éves unokám fogja kezelésbe venni. A képek még az eredeti állapotot mutatják :-)

(A bejegyzés előkészítése egyúttal alkalmat adott az új, félprofi fényképezőgépem tesztelésére is.)

 

És hogy nem maradjon ez a fejezet sem Bogár nélkül, megmutatom gyűjteményem legújabb darabját, a HotWheels egyik termékét:

 

bug

Óriási köszönet Sanyi barátomnak, aki segített a modell beszerzésében valamint Feri és Zoli barátaimnak, akik eljuttatták hozzám a kisautót.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprok.blog.hu/api/trackback/id/tr4915172914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása