(Kivételesen a fiam írta ezt a fejezetet, ő is fényképezte saját makettjét. Már szerzőtársam is van!!! )
A Citroen gyár is igen szép múltra tekint vissza, akárcsak a blog fő márkája, a VW. Az első autó 1919-ben gördült le a futószalagról! Ez volt a Type A, ami már sorozatban készült, és már az „alapmodell” is elektromos fényszóróval, önindítóval és pótkerékkel volt felszerelve. A leghíresebb modelljük talán a Kacsa, melyet több, mint 40 éven át gyártottak, követelményei hasonlóan kézzel foghatóak, mint a Bogáré. Sok modell újításai világelsők voltak (a DS modellben jelent meg elsők közt szériaautóban az elektronikus befecskendezés. Az SM modell korának leggyorsabb első-kerék meghajtású autója volt.)
Nos, ahogy a címből sejteni lehet, nem a fenti járművekről lesz szó a cikkben, hanem egy Xsara Picassoról, illetve annak is egy kicsinyített másáról. A makett, ahogyan az igazi, véletlen jött szembe és nem tudtam otthagyni.
A makett a Norev cég gyártmánya. Ők már 1945-ben elkezdtek a gyermekjátékok felé kacsintgatni nevezetesen egy karórával, majd 1953-ban piacra léptek az első autóval. Ezt több, elsősorban francia típus követte. Szerencsémre megtartották a francia vonalat és a márkakereskedések részére is készítettek maketteket. Ezek közül való a cikk alanya. Sajnos a papír doboz már nem utazott át az időn, a plexi doboz azonban igen! A tetőn csak egy Picasso felirat díszeleg, lássuk mit rejt.
És itt álljunk is meg egy pillanatra. Látható, hogy ez több, mint egy puszta doboz, ugyanis a gyártó átlósan, sok teret hagyva építette be a makettet, aminek a hátulját egy tükör segít megvizsgálni! Nem egy tucat játékboltos doboz, annyi biztos.
A makett kívülről igen tetszetős, szép az antenna és az ablaktörlők kidolgozása. A tükrök is rendben vannak, illetve még az ajtó zár is kapott ezüst festést. Az autó a gyári könnyűfém felniken áll. A kereke nem kormányozható, ami ebben a méretarányban elnézhető, főleg, hogy ez dísz, nem játék.
A belső tér kidolgozása is meglepően részletes, a tükör nem a szélvédő anyagából van. A műszerfalon az aprópénz tartó mélyedések ugyanúgy megvannak, mint a kormány mellett a bajuszkapcsolók, a sebességváltó kar, vagy a klímakapcsolók feliratozása. Az ajtók nem nyithatóak, ezért a hátsó üléssorról inkább csak elképzelés lehet, fénykép hiányában elmondom, hogy a fejtámlákra nem fordítottak akkora figyelmet, mint a jobban látható részekre.
Ha a hátsó üléssor nem kidolgozott, akkor az alváz már csak jelzés értékű, a pótkerék stilizált, a végdob ezüst sínű, ez piros pont, ezen kívül inkább csak a gyártó adatai, illetve a motor aljából valamennyi látható. Sebaj, úgysem lesz kivéve.
Ebből a típusból nincs sok makett, ami viszont van, az jól kidolgozott, szépen kivitelezett, igényes csomagolású példány. Igazi polcra való ritkaság, nem gyerekjáték és így is fogom kezelni a továbbiakban. Valószínűleg tovább meglesz, mint az 1:1-es példány.