HTML

Apróságok

Lamborghini

2012.12.16. 16:29 BlackPsenior

A világ egyik leghíresebb traktorgyára 1965-ben mutatta be egy országúti erőgépét, a Miura P400-at. Formaterve megelőzte korát, "azokban az időkben, amikor még az autókat elsősorban a szenvedély kreálta, s csak másodsorban vette őket kezelésbe a mérnöki lelemény". Az erőforrásról csak annyit: 12 hengeres 3929 cm3-s, keresztben elhelyezkedő, négy vezérműtengelyes V12-es motor, amin négy darab Weber karburátor csücsül. Teljesítménye 350 LE (260 kW)/7000, forgatónyomatéka 355 Nm/5000, legmagasabb fordulatszáma: 8750 . Mindez '65-ben a világ egyik legirigyeltebb gépjárműjét jelentette. Sajnos élőben nem volt szerencsém hozzá, így saját készítésű fényképet sem tudok mutatni róla.

Elkészítette viszont a Matchbox már 1969-ben a modelljét, ami hazánkban is kapható volt. A klasszikus "gombkerekű" kivitel citromsárga színben készült, nyitható ajtókkal. Sajnos az én példányom elkeveredett valahol az idők során. Megvan viszont az arany színű, korabeli,  Superfast kivitelű modellem:

SDC10342

Kiadta a Matchbox újra ezt  az autót, az eredeti sárga színben is. Sajnos nem nyílnak az ajtajai és a kerekek is más formát kaptak.


SDC10340

Narancs színben is létezik friss változata. Egy képen a több, mint 40 éves és a tavalyi verzió:

SDC10348

1969-ben a Matchbox megjelentette a "King Size" kategóriában a kb. 1:43-as modellt is.

SDC10351

Az akkori terminológia szerinti "True Guide" technológiával többé-kevésbé kormányozható volt az első kerék. (Erre majd még visszatérek később.) Lenne viszont egy kérdésem a korabeli modell tervezőjéhez: mit keres egy ilyen sportautón a vonóhorog?....

SDC10393

Találkoztam nemrég egy 1:24-es modellel. Noname (valószínűleg kínai) gyártó, egyszerű műanyag bliszterben. A nagyon kedvező ár kivételesen jó minőséggel párosult:

SDC10354

SDC10357

Mindene nyílik.


SDC10358

Jómagam sajnos nem tudom megítélni a beltér kidolgozásának minőségét, de meggyőzőnek tűnik:

SDC10362

SDC10361

A Bburago 1:18-as méretarányban mutatta be narancs színben a járművet. Mostanában roppant kedvező áron lehetett hozzájutni néhány üzletben.

SDC10365

SDC10370

Egy barátom ajándékozta ezt a kb. 1:12-es méretarányú, restaurálásra szoruló Miurát.

SDC10366

Ebből a nézetből látszik, hogy lesz vele dolgom:

SDC10388

Különlegessége, hogy a '70-es évek elején készült modell egy tranzisztoros rádiót rejt magában. Azt is életre fogom lehelni szándékaim szerint.

SDC10389

Lássuk együtt a különböző méretű Miurákat!

SDC10391

Szokás szerint hasonlítsuk össze a bejegyzés tárgyát képező járművet egy jól ismert népautóval. Tételezzük fel jóindulatúan, hogy a Bburago szigorúan ragaszkodik a méretarányokhoz.

SDC10376

Mintha a Miura legmagasabb pontja alig éré el a Bogár ablakának alsó szélét...

SDC10380

Ebbe nem beülni, hanem befeküdni célszerű!

SDC10381

Nem is olyan hűdenagy a jármű.

SDC10384

És akkor keressük csak meg azt a bizonyos 3D-s szemüveget!

3D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprok.blog.hu/api/trackback/id/tr624968258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása