1961-ben, a genfi nagy autókiállításon mutatkozott be a Jaguar új szériája az E Type. Sokak szerint minden idők legszebb karosszériáját sikerült megalkotni a tervezőknek. Szerintem is benne van az első ötben.
Nemrégiben találkoztam egy gyönyörű példánnyal:
Az ördög a részletekben búvik meg, mint azt jól tudjuk.
A Matchbox is hamar felfedezte és felvette a választékába, 1967-ben már kis hazánkban is kapható volt a modell. Így nézett ki új korában a kis autó: (az interneten fellehető képek)
Szerencsére én is kaptam egy példányt annak idején. Nagyot szerettem, nyúztam is rendesen. Sajnos az eredeti bordó-metál fényezés lekopott. Átfestettem valamikor a múlt évezredben, emlékeim szerint még a szélvédőt is cserélni kellett . Ma így néz ki a több, mint negyven éves modell:
Valljuk be: nem a legszebb látvány... A küllős kerék viszont megérdemel egy elismerő pillantást.
A Matchbox 2006-ban újra elkezdte gyártani a népszerű modellt. Szerencsére nem a régi öntőformát használták, újat gyártottak. A régin pl. a hátsó lökhárítók-lámpák teljesen hiányoztak.
A krómozott belsőre azért nincs mentség...
A hátsó rendszám helyén büszkén virít a brit lobogó.
Egy hasonló méretű, ismeretlen kínai gyártótól származó jármű. Tekintsünk el a kerekektől.
HO (1:87) méretarányú műanyag modell. A gyártójáról csak annyit lehet tudni, hogy Németország a székhelye.
Valamikor a '80-as évek elején találtam egy trafikban a következő modellt. Ismeretlen gyártó, egyszerű bliszterben lapult. Meglepően jó minőségű és részletes a teljesen műanyag 1:43-as kis autó.
Egymás mellett a különböző méretű apróságok.
Már több, mint 20 éve, hogy egy olaszországi családi nyaralás után hazajött velem a Bburago 1:18-as kabriója.
Elő a vörös-cián 3D-s szemüveggel. (Nagyon nem is érdemes elrakni...)
A méretek és az arányok összehasonlításául lássuk egymás mellet az E-Type-ot és a világon a legnagyobb példányszámban gyártott, mindenki által jól ismert népautót.