1985-ben álltak neki az első igazi magyar versenypálya építésének. Rekordidő alatt készült el: már 1986 márciusában megrendezték a megnyitó versenyt.
Az évek során többször is módosították-átépítették az aszfaltcsíkot. Az interneten található képek szerint mostanában valahogy így néz ki a pálya:
És most valami egészen más...
Egy fórumon már dicsekedtem egy modellbörzén történt igen kedvező beszerzésemmel. Róluk van szó:
Azt is ígértem ott, hogy bemutatom őket a Hungaroringen. Nos, az igazi Ring egy kicsit nagy lenne nekik, építettem tehát egy saját, kisméretű mását a versenypályának. A rendelkezésemre álló Faller pályaelemekből a következő animáción látható alkotást sikerült megszerkeszteni. Nem egészen hű mása az eredetinek, de ez is rekord idő alatt készült el.
Az első tesztkört egy F1-es Ferrari tette meg:
Néhány közelebbi kép az ádáz küzdelemről:
Két ízben is rendeztek már évadnyitó bogárhátú seregszemlét a Hungaroringen, így nem meglepő a kitinpáncélosok látványa a versenypályán.
Lássuk őket mozgás közben is!
Az első személyes élményem a Hungaroringről még 1994-ből való. Egy pénteki F1 szabadedzésen voltunk a kollégáimmal meló ügyben a pályán. A nap végén mentünk egy kört a cimborám uszodakorlátkék bogarával.
A türelmes néző 2:35 előtt tekerje fel bátran a hangerőt és hallani fogja, milyen kitörő örömmel fogadták a lassú ámde jól ismert járművet a szurkolók.