Mindig is tetszettek a kisebb-nagyobb diorámák, van is otthon belőlük egy pár. (Vörös-cián 3D-s szemüveget elő!)
Ezeken csak minimális átalakítást végeztem (járműcsere).
Az egyik 007-es film jelenetét ábrázoló diorámához nem kellett nyúlni
Gondoltam aztán egy nagyot: kéne építeni valami kicsit. Nem kellene elszakadni a léghűtéses témától sem, tehát legyen benne lehetőleg sok autó. Van jónéhány HO méretarányú VW-m, maradt még a terepasztalos időkből némi apróság: fű, fa, kerítés, ez meg az.
Lássuk csak: hol fordulnak elő leginkább autók? Persze, hogy az úton, de hát egy útszakasz ábrázolása önmagában nem kihívás. Nagyobb számban és rendszeresen fordulnak még elő benzinkutaknál, szervizben. Na, ez már valami. A '960-as évek vége - '970-es évek elejének ábrázolása volt a szándék.
A végén ez lett belőle:
Aki kíváncsi az elkészítés fázisaira, nyugodtan tegye el a szemüveget és görgessen bátran lejjebb!
A kiindulási alap egy Vollmer készlet volt.
Az autó nem tartozéka a készletnek!
Alapkőletétel (na az nem volt...)
Állnak a falak
Az eladó pultja is a helyére került
A tető később kerül majd fel, de levehető lesz.
Kiegészítő, ám annál fontosabb apróságok
Valami ilyesmi lesz majd
Ilyen képet már sohasem lehet készíteni: a hátsó fertály a kutakkal
Ahhoz, hogy egy A4-es lapra felférjen az egész összeállítás, jól meg kell tervezni az elhelyezést
Először arra gondoltam, hogy útburkolati jelekkel ellátott aszfalt úton közlekednek majd a járművek. Sajnos nagyon szürkének, egyhangúnak és nem túl valósághűnek bizonyultak a kísérletek. Maradtam a végén a jól bevált macskakőnél. Némi olajfolt és keréknyom kölcsönöz természetességet a kövezetnek.
Kap a hátsó traktus némi gyepet és kerítést
Természetesen a frontoldalon is lesz növényzet.
Az országutat a benzinkúttól nemcsak egy gyepsáv, hanem a kritikus helyeken szalagkorlát is elválasztja. Segédeszközök felhasználásával sikerült rögzíteni a korlátot.
Még gumikat is lehet vásárolni a kis üzletben
Már teljes kapacitással üzemel a komplexum.
Járjuk körbe a témát!