Még egy vastag pénztárcának is jó mélyére kell nyúlni annak, aki szeretne egy Ferrarit a garázsába. Igaz ez a teljességre törő modellgyűjtőkre is: számos gyártó rengeteg kisautót kínál ennek a hétköznapinak nemigen nevezhető márkának igen bő választékából. Kis családunk gyűjteményében is előfordul néhány 25cm-nél kisebb, a jelvényében ágaskodó lóval büszkélkedő modell. Teljességre soha nem törekedtünk, így csak néhány jármű lapul a polcainkon. Lássuk hát őket!
Ferrari Berlinetta. A Matchbox modellje, a '960-as évek közepéről. Jobbkormányos, metállzöld fényezés. Az olasz nemzeti színű csíkokat jómagam matricáztam rá, ki tudja miért. (A fehér szín az évtizedek során sárgává nemesült.) Megkérdezném a modell tervezőjétől, hogy mit is keres a vonóhorog egy sportautón... A küllős kerék ábrázolása viszont dicséretre méltó!
Kb. 1:43-as méretarányú, hátrahúzós erőforrással rendelkező játékszer a '980-as évekből. Ebben a méretarányban egészen elfogadható kidolgozás és részletesség, leszámítva a tolakodóan nagyméretű matricákat. Az alvázán olvasható információk: Ferrari 288GTO, Made In Macau és egy számomra ismeretlen gyártó emblémája, M.C. TOY névvel.
Nyitható az ajtaja is. Ismerős az autó: az előző bejegyzésben bemutatott Bburago 1:24-es méretarányú modelljének is ez a jármű volt a mintája.
A nagy testvérnek minden nyitható alkatrésze nyílik:
A csomagtartónak nem igazán nevezhető rekeszt teljesen kitölti a pótkerék
Ne is tegyük el a vörös-cián szemüveget.
Az alváz is figyelemreméltó:
Egymás mellett a két gyártó különböző méretarányú, ugyanarról az autóról készült modellje. Nem csak a méretekben van különbség!
Réges-régen, az ezredforduló környékén, a kagylós olajtársaság benzinkútjain bélyegeket osztogattak a tankoláskor. Ezeket be lehetett váltani mindenfélére, többek között 1:18-as méretarányú modellekre is. Kollégáim a céges autóikkal ezeknél a kutaknál tankoltak, így nem volt nehéz hozzájutni a kellő számú bélyeghez. Őket nemigen érdekelte a dekoratív ajándék, így kaptam egy csomó bélyeget, amit be is váltottam.
A dobozon a modellgyártó nincs is feltüntetve, csak az olajtársaság és az ábrázolt autó jelvénye. Nézzük meg közelebbről a modellt!
Nagyon szép, 1:18-as modell. Fémből készült, leszámítva a tetőt, ami műanyag. Nem jöttem rá az okára...
Tüzes harci paripára emlékeztet az autó eléölnézetből
Csomagot, sőt pótkereket sem lehet elhelyezni az első fertályban
Szép a hűtőventillátorok és a különböző vezetékek ábrázolás ott elöl.
Az alvázon látható a modellgyártó Maisto emblémája is.
Ebben a méretarányban természetes, hogy minden nyitható nyílik.
A motorteret talán nem kellett volna elcsúfítani a hátsó kerekek spirálrugóival. Nem hiszem, hogy a mintául szolgáló járműben lennének ilyenek.
(Lapzárta után érkezett: voltak ilyen rugók!!)
Nagyon szép és részletgazdag a beltér, érdemes 3D-ben is megtekinteni
Trojka: