Két alcím is kívánkozna ehhez a fejezethez, tehát egy sem lesz...
Kezdjük a történelemmel:
1970-ben gondolt egy nagyot a Volkswagen tervezőgárdája, és teljesen átalakította a már jól bevált első futóművet. Elhagyták az ún. szekérfutóművet az ő torziós rugózásával és alkalmazták a McPherson - típusú kerékfelfüggesztést a spirálrugójával. Ennek következtében jelentősen megnövekedett a csomagtér, ezzel együtt változott a megszokott forma: sokkal lapítottabb és szélesebb lett a csomagtérfedő.
A korabeli reklámok szerint akár négy sörösrekesz is befért a módosított csomagtérbe.
Valóban jelentős és lényeges ez a változás, szemmel jól látható a nagyobb csomagtartó. A pótkerék helyzete is változott, ebben a típusban vízszintesen helyezkedik el.
Mértékadó források szerint komfortosabb lett az autó vezetése is, de ezt személyes tapasztalat híján sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom.
Az új típus nagyobb lökettérfogatú (1600ccm) és erősebb motort is kapott. Az autót 1302-es típusjelzéssel hozták forgalomba. Készült ennek a szériának egy még újabb, módosított verziója is, ívelt, panoráma szélvédővel és ennek megfelelően módosított műszerfallal. Ez a sorozat a 1303-as típusjelzést kapta. Ennek a típusnak az A oszlop előtti minden alkatrésze különbözött az addig ismert és bevált VW-ktől.
A Volkswagen történelmében azért is jelentős ez az évjárat, mert 1972-ben egy maratonkék 1302-es volt a gyár 15007034-ik példánya, amivel megdöntötték a Ford T-modell addigi gyártási mennyiség rekordját.
(Elgondolkodtató, hogy 1975. júliusában beszüntették a 1303-as modell gyártását, kivéve a kabrio változatot . Augusztustól újra az 1200-a típust gyártják.1978-ban készült Németországban az utolsó bogár, 1980-ban a kabrio változat gyártásával is leállnak, 332000 legyártott jármű után. Visszatér ismét a "szekérfutómű", amivel a mexikói Pueblában a legutolsó bogár, 2003-ban, július 30-án, 9 óra 5 perckor egy Última Edicón is készül. Vajon miért tért vissza a tervezőgárda a régebbi verzióhoz?)
Lássuk hát újra a 1303-as kabriót:
Térjünk vissza a darabokban lévő apróságokhoz. A Revell egy 1970-es gyártású 1302-es kabriót készített el 1:24-es méretarányban, a tőle megszokott és elvárt színvonalon.
16 oldalas útmutató segít az összeállításban.
Fehér, szürke, átlátszó és krómozott alkatrészeket valamint némi matricázatot is rejt a tekintélyes méretű doboz. A gumik is külön zacskóban találhatók.Választható, hogy nyitott vagy csukott állapotban szereljük a ponyvatetőt.
Nagyon megörültem, amikor roppant kedvező áron rábukkantam az interneten a Vintage nevű japán modellgyártó cég 1975-ős VW1303-as kabriójára. Fura volt egy kicsit, hogy a modellgyártók gyakorlatával ellentétben nem egy rajz-festmény, hanem egy fénykép volt a dobozon.
A jutányos ár mellett csábított, hogy az évjáratra jellemző Jubileum felnikkel és a nyitott tetőt védőponyva nélkül jelenítették meg a járművet.
Sajnos csalódnom kellett. Szó sincs sem Jubileum felnikről, sem védőponyva nélküli nyitott tetőről. A nyolcoldalas összeszerelési útmutató szerint ugyan ennél a modellnél is választható, hogy nyitott vagy csukott tetővel építsük össze az autót, de nyitott állapotban nem látható a ponyvatartó szerkezet.
Az 1303-as típusok fő jellemzői viszont mindkét készleten nagyon jól megfigyelhetők.
Lehet tippelni az alcímekre :-)
folyt.köv.