HTML

Apróságok

Darabokban - V.

2014.05.12. 09:49 BlackPsenior

Két alcím is kívánkozna ehhez a fejezethez, tehát egy sem lesz...
Kezdjük a történelemmel:
1970-ben gondolt egy nagyot a Volkswagen tervezőgárdája, és teljesen átalakította a már jól bevált első futóművet. Elhagyták az ún. szekérfutóművet az ő torziós rugózásával és alkalmazták a McPherson - típusú kerékfelfüggesztést a spirálrugójával. Ennek következtében jelentősen megnövekedett a csomagtér, ezzel együtt változott a megszokott forma: sokkal lapítottabb és szélesebb lett a csomagtérfedő.

oldal.pg

A korabeli reklámok szerint akár négy sörösrekesz is befért a módosított csomagtérbe.

reklam

Valóban jelentős és lényeges ez a változás, szemmel jól látható a nagyobb csomagtartó. A pótkerék helyzete is változott, ebben a típusban vízszintesen helyezkedik el.

atlatszo

Mértékadó források szerint komfortosabb lett az autó vezetése is, de ezt személyes tapasztalat híján sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom.
Az új típus nagyobb lökettérfogatú  (1600ccm) és erősebb motort is kapott. Az autót 1302-es típusjelzéssel hozták forgalomba. Készült ennek a szériának egy még újabb, módosított verziója is, ívelt, panoráma szélvédővel és ennek megfelelően módosított műszerfallal. Ez a sorozat a 1303-as típusjelzést kapta. Ennek a típusnak az A oszlop előtti minden alkatrésze különbözött az addig ismert és bevált VW-ktől.

belso
A Volkswagen történelmében azért is jelentős ez az évjárat, mert 1972-ben egy maratonkék 1302-es volt a gyár 15007034-ik példánya, amivel megdöntötték a Ford T-modell addigi gyártási mennyiség rekordját.  
(Elgondolkodtató, hogy 1975. júliusában beszüntették a 1303-as modell gyártását, kivéve a kabrio változatot . Augusztustól újra az 1200-a típust gyártják.1978-ban készült Németországban az utolsó bogár, 1980-ban a kabrio változat gyártásával is leállnak, 332000 legyártott jármű után. Visszatér ismét a "szekérfutómű", amivel a mexikói Pueblában a legutolsó bogár, 2003-ban, július 30-án, 9 óra 5 perckor egy Última Edicón is készül. Vajon miért tért vissza a tervezőgárda a régebbi verzióhoz?)

Lássuk hát újra a 1303-as kabriót:

csukott

piros


Térjünk vissza a darabokban lévő apróságokhoz. A Revell egy 1970-es gyártású 1302-es kabriót készített el 1:24-es méretarányban, a tőle megszokott és elvárt színvonalon.

revelldoboz

16 oldalas útmutató segít az összeállításban.

revellutmutato2

revellutmutato

Fehér, szürke, átlátszó és krómozott alkatrészeket valamint némi matricázatot is rejt a tekintélyes méretű doboz. A gumik is külön zacskóban találhatók.Választható, hogy nyitott vagy csukott állapotban szereljük a ponyvatetőt.


revellalatresz

Nagyon megörültem, amikor roppant kedvező áron rábukkantam az interneten a Vintage nevű japán modellgyártó cég 1975-ős VW1303-as kabriójára. Fura volt egy kicsit, hogy a modellgyártók gyakorlatával ellentétben nem egy rajz-festmény, hanem egy fénykép volt a dobozon.

vindoboz

A jutányos ár mellett csábított, hogy az évjáratra jellemző Jubileum felnikkel és a nyitott tetőt védőponyva nélkül jelenítették meg a járművet.

zold
Sajnos csalódnom kellett. Szó sincs sem Jubileum felnikről, sem védőponyva nélküli nyitott tetőről. A nyolcoldalas összeszerelési útmutató szerint ugyan ennél a modellnél is választható, hogy nyitott vagy csukott tetővel építsük össze az autót, de nyitott állapotban nem látható a ponyvatartó szerkezet.

vinutmutato1

vinutmutato2

vinalkatresz

Az 1303-as típusok fő jellemzői viszont mindkét készleten nagyon jól megfigyelhetők.

Lehet tippelni az alcímekre :-)



folyt.köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprok.blog.hu/api/trackback/id/tr426152120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása