HTML

Apróságok

Polizei

2014.03.19. 19:43 BlackPsenior

Vannak olyan gépjárművek, amelyek teljesen alkalmatlanok rendőrségi feladatok ellátására.
Vannak bizony, mégis szolgálatba állt néhány ilyen jármű.

Valószínűleg ez az Isetta egy unatkozó, ám lelkes rajongó alkotása, viccből készülhetett a rendőrségi fényezés.

isetta-police

Valószínűleg ez a Bugatti Veyron egy unatkozó, ám dúsgazdag ország alkotása, nem viccből készült a rendőrségi fényezés (bár abban a környezetben talán nem nevetséges)

bugatti-veyron-police-car--image-dubai-police 100427824 l

A Volkswagen viszont nem viccből fényezte a Bogarakat és a Transzportereket rendőrségi színekre. Rengeteg népautó állt rendfenntartói szolgálatban. Talán az olcsóságuk és megbízhatóságuk miatt használta a Bundespolizei járőr és csapatszállító célokra a VW-ket.

Polizei VW Käfer 01

VW-T5-Transporter-Kasten-32129 wochenthema polizei 12 6

Polizei T2b04

A korabeli, sunyi, de terjedelmes méretű trafipax áldozata lett szegény T2.

t2trafipax.

Más európai és tengerentúli országokban is fel-felbukkannak bogárhátú szolgálati járművek.

policepelle norveg

brasil

mex2

us

 

És most valami, nem egészen más:
Szert tettem egyszer egy Disney-Herbie, kb. 1:24 méretarányú rádiótávvezérléses kis modellre. Volt már egy példányom ebből a szériából, de nem tudtam nemet mondani az ajánlatra.
Nem mondhatni, hogy megkímélt állapotú a jármű: látszik rajta, hogy régi kis gazdája sokat játszott vele. Voltak rajta apró külsérelmi hibák, de a lényeg: a rádió és a meghajtó-irányító szerkezet kifogástalan állapotban volt. Sokáig gondolkodtam, mi is legyen a további sorsa. Vitrinmodellnek nem alkalmas, játszani viszont tökéletes. Lemondtam a megszokott külsőről, arra gondoltam, hogy valami egyéni megjelenést kölcsönzök a kisautónak. Rövid töprengés után úgy döntöttem, hogy egy rendőrségi járőrkocsit faragok belőle. Vadásztam a képeket a neten, de nem sikerült korabeli, igazán autentikus képet találnom: majd mindegyik felvételen más volt a fényezés és a felszereltség. Egyedül a zöld-fehér fényezés volt közös a képekben. Ponyvatetős rendőrbogárra sem találtam utalást, így teljesen szabadjára engedhettem a fantáziám.
Lássuk, mi lett a vége:

Íme az alváztól és a sárvédőktől megfosztott karosszéria. (A képek háttere a 2014. március-áprilisi VW Depó középső oldala.)

SDC14928

Az eredeti csíkozás-festés eltávolítása csak többé-kevésbé sikerült.

SDC14930

Az alapozás jótékonyan eltakarja a nyomokban megmaradt csíkokat.

SDC14931

A ponyvatetőt festőszalaggal maszkoltam ki. (Sajnos ez a szalag egy rosszul sikerült példány: nemigen lehet nyom nélkül eltávolítani, hagy maga után némi ragacsot. Valószínűleg a kukában végzi majd, nemigen fogom ezt a gurigát többet használni.)

SDC14939

A csontfehér sárvédők is kapnak fényes fehér fényezést.

SDC14941

A festés után így néznek ki:

SDC14943
A maszk eltávolítása és az összeszerelés után a matricák próbanyomatával.

SDC14964

Bevetésre készen

SDC14971

A járőr és a versenyző egymás mellett

SDC14978

A modell megtekinthető és kipróbálható a 2014-es Tavaszi Rajzáson, a Beetle Cityben, 2014. 04. 12-én, szombaton, 8:00 órától a biatorbágyi Premier Outlet területén.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprok.blog.hu/api/trackback/id/tr615870118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása