HTML

Apróságok

Jaguar E Type

2012.12.02. 16:27 BlackPsenior

1961-ben, a genfi nagy autókiállításon mutatkozott be a Jaguar új szériája az E Type. Sokak szerint minden idők legszebb karosszériáját sikerült megalkotni a tervezőknek. Szerintem is benne van az első ötben.
Nemrégiben találkoztam egy gyönyörű példánnyal:

001002003

Az ördög a részletekben búvik meg, mint azt jól tudjuk.

005
004
A Matchbox is hamar felfedezte és felvette a választékába, 1967-ben már kis hazánkban is kapható volt a modell. Így nézett ki új korában a kis autó: (az interneten fellehető képek)

mb002

mb003

mb001
Szerencsére én is kaptam egy példányt annak idején. Nagyot szerettem, nyúztam is rendesen. Sajnos az eredeti bordó-metál fényezés lekopott. Átfestettem valamikor a múlt évezredben, emlékeim szerint még a szélvédőt is cserélni kellett . Ma így néz ki a több, mint negyven éves modell:

mb004
Valljuk be: nem a legszebb látvány... A küllős kerék viszont megérdemel egy elismerő pillantást.

A Matchbox 2006-ban újra elkezdte gyártani a népszerű modellt. Szerencsére nem a régi öntőformát használták, újat gyártottak. A régin pl. a hátsó lökhárítók-lámpák teljesen hiányoztak.

mb005

A krómozott belsőre azért nincs mentség...

mb006

A hátsó rendszám helyén büszkén virít a brit lobogó.


Egy hasonló méretű, ismeretlen kínai gyártótól származó jármű. Tekintsünk el a kerekektől.

ch001

ch002

HO (1:87) méretarányú műanyag modell. A gyártójáról csak annyit lehet tudni, hogy Németország a székhelye.

ho1

ho2

Valamikor a '80-as évek elején találtam egy trafikban a következő modellt. Ismeretlen gyártó, egyszerű bliszterben lapult. Meglepően jó minőségű és részletes a teljesen műanyag 1:43-as kis autó.

y1

y2
y3
Egymás mellett a különböző méretű apróságok.

sor

Már több, mint 20 éve, hogy egy olaszországi családi nyaralás után hazajött velem a Bburago 1:18-as kabriója.

006

007

009

008
Elő a vörös-cián 3D-s szemüveggel. (Nagyon nem is érdemes elrakni...)

3D

A méretek és az arányok összehasonlításául lássuk egymás mellet az E-Type-ot és a világon a legnagyobb példányszámban gyártott, mindenki által jól ismert népautót.

bj002

bj001

bj003

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprok.blog.hu/api/trackback/id/tr604943104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása